Burmistrz
Burmistrz
Miasta i Gminy Skępe
mgr inż. Piotr Wojciechowski
PRZYJĘCIA INTERESANTÓW |
Burmistrz przyjmuje interesantów w każdy wtorek o godz. 800 - 1600, w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek,w godzinach od 1530 - do 1600. |
Kompetencje Burmistrza
Do kompetencji burmistrza należy wykonywanie uchwał rady miejskiej oraz wykonywanie zadań określonych przepisami prawa. Ustawa o samorządzie gminnym nie wymienia całego katalogu zadań burmistrza, stanowi jedynie, że do zadań burmistrza należy w szczególności:
-przygotowywanie projektów uchwał rady miejskiej;
- określanie sposobu wykonywania uchwał;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- wykonywanie budżetu;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Ustawa stanowi również, że burmistrz kieruje bieżącymi sprawami gminy i reprezentuje ją na zewnątrz.
W zakresie zarządu mieniem komunalnym, oświadczenie woli w imieniu gminy składa jednoosobowo burmistrz. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata skarbnika miasta i gminy lub osoby przez niego upoważnionej.
Do kompetencji wójta należy także opracowywanie projektu budżetu miasta i gminy. Bez zgody burmistrza rada miejska nie może wprowadzić w projekcie budżetu zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach lub zwiększenie planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia żródeł tych dochodów.
Burmistrz odpowiada również za prawidłową gospodarkę finansową gminy. Burmistrzowi przysługuje wyłączne prawo:
-zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez radę gminy;
- dokonywania wydatków budżetowych;
- zgłaszania propozycji zmian w budżecie miasta i gminy;
- dysponowania rezerwami budżetu miasta i gminy;
- blokowania środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą.
Burmistrz, jako organ wykonawczy miasta i gminy, rozstrzyga sprawy należące do jego kompetencji w formie zarządzeń. W przypadkach nie cierpiących zwłoki burmistrz może wydawać przepisy porządkowe. Przepisy te wydaje burmistrz w drodze zarządzenia, które podlega zatwierdzeniu na najbliższej sesji rady miejskiej.
Swoje zadania burmistrz wykonuje przy pomocy urzędu miasta i gminy, którego jest kierownikiem. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu określa regulamin organizacyjny urzędu, nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia.
Burmistrz może powierzyć prowadzenie określonych spraw miasta i gminy zastępcy burmistrza lub sekretarzowi miasta i gminy.
Do kompetencji burmistrza należy również wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej. Do wydawania decyzji administracyjnych w swoim imieniu, burmistrz może upoważnić swojego zastępcę lub innych pracowników urzędu.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Rafał Gołębiewski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Rafał Gołębiewski |
Data wprowadzenia: | 2014-11-28 11:37:25 |
Opublikował: | Rafał Gołębiewski |
Data publikacji: | 2014-11-28 11:41:00 |
Ostatnia zmiana: | 2017-02-02 14:15:20 |
Ilość wyświetleń: | 10149 |