W Urzędzie Miasta i Gminy w Skępem działa Gminny punkt konsultacyjno-informacyjny programu „Czyste Powietrze”. W ramach programu istnieje możliwość uzyskania dofinansowania na wymianę starych, nieefektywnych kotłów na paliwo stałe na nowoczesne źródła ciepła, o najwyższych normach tj.: kocioł gazowy kondensacyjny, kocioł olejowy, ogrzewanie elektryczne, kocioł na paliwo stałe spełniający określone wymagania, pompy ciepła. Dotacje przyznawane są także na przeprowadzenie niezbędnych prac termomodernizacyjnych budynku. 

Program przewiduje dofinansowanie m.in.:

·         wymianę starych źródeł ciepła (pieców i kotłów na paliwo stałe) oraz zakup i montaż nowych źródeł ciepła spełniających wymagania Programu;

·         docieplenie przegród budynku;

·         wymianę stolarki okiennej i drzwiowej;

·         instalację odnawialnych źródeł energii;

·         montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.

Gminny konsultant, wspiera mieszkańców w zakresie udzielania informacji o zasadach programu oraz w procesie składania wniosku o dofinansowanie i późniejszym rozliczeniu dotacji.

Nasz punkt zlokalizowany jest w Urzędzie Gminy Skępe (ul. Kościelna 2, 87-630 Skępe) i jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu, tj.:

poniedziałek w godzinach 7:30 – 15:30

wtorek w godzinach 7:30 – 17:00

środa w godzinach 7.30 – 15.30

czwartek w godzinach 7:30 – 15:30

piątek w godzinach 7:30 – 14:00

Lista informacji niezbędnych do złożenia wniosku o dofinansowanie:

·         dane osobowe wnioskodawcy (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania);

·         adres e-mail oraz numer telefonu do kontaktu;

·         dane osobowe współmałżonka (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania) oraz współwłaścicieli nieruchomości (imię, nazwisko, adres zamieszkania) (jeśli dotyczy);

·         adres inwestycji, numer elektronicznej księgi wieczystej (w systemie numeracji WR1E/XXXXXXXX/X) oraz numer działki właściwy dla budynku, który ma być objęty inwestycją dofinansowaną z programu (jeśli dla budynku lub nieruchomości gruntowej nie została założona księga wieczysta – dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo własności budynku, który będzie stanowił załącznik do składanego wniosku);

·         numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania,

·         rok wystąpienia o zgodę na budowę lub zgłoszenia budowy (jeśli przed rokiem 2009 deklaruje się przedział czasowy powstania budynku);

·         całkowita powierzchnia budynku/ lokalu mieszkalnego (m2);

·         jeżeli inwestycja została już rozpoczęta, data wystawienia pierwszej faktury (innego dokumentu księgowego);

·         w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w budynku mieszkalnym, powierzchnia budynku przeznaczona pod prowadzenie tej działalności (oraz liczba miesięcy w roku prowadzenia działalności w tym budynku);

·         osoby uprawnione do podstawowego poziomu dofinansowania (30%) są zobligowane do przedstawienia wysokości dochodu uzyskanego przez wnioskodawcę w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku, źródło dochodu i sposób rozliczenia (np. ustawa o podatku dochodowym, działalność gospodarcza, rolnicza itp.) oraz sposób rozliczenia (np. PIT po rozliczeniu); 

·         osoby uprawnione do podwyższonego lub najwyższego poziomu dofinansowania (60%/90%) są zobligowane do przedstawienia zaświadczenia wskazującego przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy, wydanego zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy (dla mieszkańców gminy Długołęka jest to Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce). Zaświadczenie może być wydane maksymalnie na 3 miesiące przed datą złożenia wniosku.